Люстрації, реорганізації, ліквідації підрозділів, управлінь, масове скорочення
співробітників, постійне перейменування органів місцевого та регіонального
рівнів і ось завершальний етап – 4-етапна атестація.
Не секрет, що з 2015 року в Україні триває реформа органів прокуратури.
Реформа здійснюється згідно до нового профільного закону, а також Закону
України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
першочергових заходів із реформи органів прокуратури».
З 2019 року в прокуратурах тривають атестації прокурорів на відповідність їх
займаним посадам. Вони включають іспити на знання законодавства та
загальні здібності, а також співбесіду. Такі атестації пройшли в Офісі
Генерального прокурора, регіональних та місцевих прокуратурах. Тих, хто не
пройшов тестування, звільняють.
Всі ці заходи мають на меті замінити одних співробітників – іншими, більш
якісними.
На сайті Офісу Генерального прокурора повідомляється, що мета реформи –
створення ефективної прокуратури, яка б користувалася повагою суспільства.
До чого це призвело?
Наразі по всій України маємо ситуацію з тисячами позовів до суду колишніх
працівників. Колишні прокурори вказують на безліч порушень при винесенні
рішень кадрових комісій, прийняті за результатами їх атестацій. Серед
найбільш поширених:
некоректні питання на іспиті, тобто такі, відповіді на які протирічать нормам
діючого законодавства ,
прийняття рішення про не проходження іспиту прокурором, який не з’явився на
атестацію через тимчасову непрацездатність, технічний збій в комп’ютерній
програмі, за допомогою якою проводився іспит, тощо.
Крім того, з 2015 року прокурорам не виплачуються заробітні плати в тому
розмірі, який передбачений профільним законом. Вказане також призвело до
хвилі нових судових позовів.
Все б нічого, це право кожної особи, оскаржувати або ні своє звільнення, та
відстоювати свої інші прави в судовому порядку. Проте ось яка судова практика
існує на сьогоднішній день.
Протягом лише 2019-2020 років судами постановлено 372 рішення про
поновлення колишніх посадових осіб на їх посадах. Сума компенсації,
постановленої судами, незаконно звільненим середнього заробітку за час
вимушеного прогулу – більше 95 мільйонів гривень. Ця сума приблизна і є
більшою, оскільки в більше ніж 30 рішеннях вказано лише на необхідність
стягнення коштів за весь час вимушеного прогулу без зазначення конкретної
суми. Сума компенсації незаконно звільненим витрат на правничу допомогу –
більше 300 тис. грн.
Атестація досі не завершена, тож ймовірно ця сума може зростати. Тобто
виходить, що за рахунок платників податків держава двічі сплачує заробітну
плату: прокурорам, які відновились на посадах, та відсудили компенсацію за
вимушений прогул та прокурорам, які прийняті на ці посади, замість звільнених.
Дані взяті мною з Єдиного державного реєстру судових рішень та
процесуальних документів, які подавались Офісом Генерального прокурора при
розгляді справ за моєї участю, як представника звільнених осіб.
Продовження тут.