Ціна прокурорської реформи

Люстрації, реорганізації, ліквідації підрозділів, управлінь, масове скорочення
співробітників, постійне перейменування органів місцевого та регіонального
рівнів і ось завершальний етап – 4-етапна атестація.
Не секрет, що з 2015 року в Україні триває реформа органів прокуратури.
Реформа здійснюється згідно до нового профільного закону, а також Закону
України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
першочергових заходів із реформи органів прокуратури».
З 2019 року в прокуратурах тривають атестації прокурорів на відповідність їх
займаним посадам. Вони включають іспити на знання законодавства та
загальні здібності, а також співбесіду. Такі атестації пройшли в Офісі
Генерального прокурора, регіональних та місцевих прокуратурах. Тих, хто не
пройшов тестування, звільняють.
Всі ці заходи мають на меті замінити одних співробітників – іншими, більш
якісними.
На сайті Офісу Генерального прокурора повідомляється, що мета реформи –
створення ефективної прокуратури, яка б користувалася повагою суспільства.
До чого це призвело?
Наразі по всій України маємо ситуацію з тисячами позовів до суду колишніх
працівників. Колишні прокурори вказують на безліч порушень при винесенні
рішень кадрових комісій, прийняті за результатами їх атестацій. Серед
найбільш поширених:
некоректні питання на іспиті, тобто такі, відповіді на які протирічать нормам
діючого законодавства ,
прийняття рішення про не проходження іспиту прокурором, який не з’явився на
атестацію через тимчасову непрацездатність, технічний збій в комп’ютерній
програмі, за допомогою якою проводився іспит, тощо.
Крім того, з 2015 року прокурорам не виплачуються заробітні плати в тому
розмірі, який передбачений профільним законом. Вказане також призвело до
хвилі нових судових позовів.
Все б нічого, це право кожної особи, оскаржувати або ні своє звільнення, та
відстоювати свої інші прави в судовому порядку. Проте ось яка судова практика
існує на сьогоднішній день.
Протягом лише 2019-2020 років судами постановлено 372 рішення про
поновлення колишніх посадових осіб на їх посадах. Сума компенсації,
постановленої судами, незаконно звільненим середнього заробітку за час
вимушеного прогулу – більше 95 мільйонів гривень. Ця сума приблизна і є
більшою, оскільки в більше ніж 30 рішеннях вказано лише на необхідність
стягнення коштів за весь час вимушеного прогулу без зазначення конкретної
суми. Сума компенсації незаконно звільненим витрат на правничу допомогу –
більше 300 тис. грн.
Атестація досі не завершена, тож ймовірно ця сума може зростати. Тобто
виходить, що за рахунок платників податків держава двічі сплачує заробітну
плату: прокурорам, які відновились на посадах, та відсудили компенсацію за
вимушений прогул та прокурорам, які прийняті на ці посади, замість звільнених.
Дані взяті мною з Єдиного державного реєстру судових рішень та
процесуальних документів, які подавались Офісом Генерального прокурора при
розгляді справ за моєї участю, як представника звільнених осіб.

Продовження тут.

Поширити статтю
Вам сподобалось?
00

Залиште коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Share via
Send this to a friend